שלטי הכוונה ושיווק

לשלטים יש שני תפקידים עיקריים. התפקיד הראשון הוא תפקיד שיווקי והתפקיד השני הוא תפקיד אינפורמטיבי.

שלטי הכוונה נותני אינפורמציה

שילוט הכוונה נועד לתת לנו מידע איזה שירותים ניתן להשיג באותו המקום. הם מכוונים אותנו במרכזי קניות ובניינים למשרדי עורכי דין, רואי חשבון, בנקים, חנויות, מוזיאונים, פארקים ועוד אינספור שירותים ואטרקציות. דרך שילוט הכוונה מועבר בדרך כלל מסר גלוי ומסר סמוי. חלק מהמסר נכתב במלים, אך חלק ממנו אנו משלימים בראש באופן בלתי מודע.

לצורך הדוגמא בתחום חנויות ההלבשה יש כל מיני סוגי חנויות: חנויות לבגדים יקרים, חנויות לבגדים זולים ויומיומיים, בגדי ערב יוקרתיים, בגדי ילדים או בגדי גברים.

שילוט אפקטיבי צריך לתת לנו את האינפורמציה על סוג הבגדים שנמכר בחנות ומה טווח המחירים. אלו שלא מספקים את האינפורמציה הזו, לא עושים את העבודה שלהם. כאמור האינפורמציה עוברת לא רק דרך מה שכתוב אלא גם בצורה שבה זה כתוב ומאיזה חומר עשוי השלט.

שלטי הכוונה לחתונה

אם ניקח את רעיון השילוט הכוונה לחתונה, יהיה הרבה יותר מתאים להשתמש בחומר מדבקה כיוון ששילוט מהסוג הזה הוא לטווח קצר, נשלף במהירות ולא יקר.
אך במקרה של שילוט לטווח ארוך נעדיף אותם מחומר אחר בהתאם למטרה. לדוגמא: שלטי הכוונה מעץ ישדרו חמימות ויתאימו מאוד לצימרים או לעסקים בוטיקים בתחום העיצוב כגון: אדריכל מטבחים, קוסמטיקאיות שרוצות להשוות מראה בוטיקי וכדומה.

שלטי הכוונה חוץ מודולריים

כמות המילים בשלט, המילים עצמן, צבען של האותיות והחומר ממנו עשוי השילוט ואפילו מיקומו - משפיעים רבות על האסוציאציה שמעניק לנו השלט וכך גם העסק עצמו.

שלטי הכוונה מוארים

חנות המוכרת בגדים יומיומיים לא תשתמש בדרך כלל בכיתוב מואר, אלא בכזה שהינו רגיל למדי, שכתוב עליו מה השם של החנות, ובמרבית המקרים גם משהו בסגנון של "כל החולצות ב-30 שקלים". חנות יוקרתית לעולם לא תכתוב על השלט שלה את מחירי הסחורה, אלא תשתמש במסרים מורכבים יותר.

יחידות מוארות הן השיטה הטובה ביותר להדגיש שמדובר בסחורה איכותית, טובה ויקרה. שלטים אלו יהיו גם מינימליסטיים יותר ויחשפו פחות מידע. שילוט אמורים למשוך את תשומת לבם של הלקוחות שאליהם מוצרי החנות מכוונים, אך לא למשוך לקוחות שלא מחפשים את סוג הסחורה הזאת, כי זה יגרום לבזבוז זמן של הלקוחות ושל המוכרים. אם נחזור לדוגמה של חנויות בגדים, אם מישהו הולך לקנות טרנינג לחדר כושר, אין לו שום עניין להיכנס למקומות שמוכרים חליפות חתן.

שלטי הכוונה כאמצעי שיווק

שלטים משמשים כפרסומת הטובה ביותר שיכולה להיות לבית העסק ומושכים את תשומת הלב של הלקוחות השונים ומביאים למקום הרבה לקוחות מזדמנים. לעומת זאת, כיתוב מוזנח ובלתי נראה עלול לגרום לאבדן של לקוחות שמחפשים את החנות הספציפית, ונכשלים למצוא אותה בשל העדר שילוט מתאים.
נתאר לנו מצב שאנחנו חוזרים הביתה אחרי יום עבודה. אנחנו לא מעוניינים לקנות כלום, אבל שלט מסוים, שלא היה שם קודם, מושך את העין שלנו. אנחנו נכנסים לתוך החנות כדי לבדוק מה מוכרים שם, וקונים משהו שלא התכוונו לקנות.

לקוחות מזדמנים מסוג זה הם רבים מאוד, ולכן ככל שמיקומה של החנות מרכזי יותר, כן עולה חשיבותם כי ככה אפשר למשוך יותר ויותר לקוחות מזדמנים מהאמור לעיל משתמע גם שככל שהעסק חדש יותר, כן חשוב לו יותר שיהיה לו שלט יפה.

חנות שכונתית שכולם מכירים אותה נהנית מקהל לקוחות קבוע, אך חנות חדשה צריכה כל טריק שיווקי שימשוך לקוחות מזדמנים, שיהפכו עם הזמן ללקוחות קבועים.

מוזמנים ליצור איתנו קשר